• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Drodze Gdyńskiej pojedziemy wolniej

Michał Sielski
15 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Droga Gdyńska zmieni nazwę na Romana Dmowskiego?
Ograniczenia prędkości nie da się nie zauważyć. Ograniczenia prędkości nie da się nie zauważyć.

Przed niebezpiecznym zakrętem Drogi Gdyńskiej wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km/h. Policja chce też wyznaczenia miejsca do kontroli prędkości, by ograniczenie nie było fikcją.



Czy ograniczenie prędkości zmniejszy liczbę wypadków?

Na niebezpiecznym odcinku Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni do wypadków i kolizji dochodzi regularnie. Przyczyna zawsze jest ta sama: przekraczanie dozwolonej prędkości. Wcześniej można było tu jechać 70 km/h, teraz limit obniżono do 50 km/h.

- Efekty wypadnięcia z tego zakrętu z powodu zbyt dużej prędkości zależą tak naprawdę od łutu szczęścia. Tydzień temu kierowca wypadł w tym samym miejscu, w którym wcześniej zginął inny. Jego samochód ściął krzyż, postawiony w miejscu, w którym ktoś stracił życie. Jemu się udało, miał szczęście - mówi kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji.

Ograniczenie prędkości obowiązuje, ale wystarczy przejechać tamtędy o dowolnej porze, by przekonać się, że wielu kierowców podchodzi do niego jak do większości przepisów drogowych. Dlatego policja chce ustanowienia specjalnego miejsca, na którym będzie stał radiowóz drogówki, a policjanci regularnie będą temperować zapędy samozwańczych mistrzów kierownicy.

- Do czasu gdy nie zostanie ono ustanowione, ten odcinek będzie patrolował nieoznakowany samochód z wideorejestratorem - przestrzega Michał Rusak.

Droga Różowa w Gdyni, zwana też Drogą Gdyńską

Opinie (329) 10 zablokowanych

  • Znowu chca zarabiac (36)

    Przeciez tam nawet jak jedziesz 90 km/h to na pelnym luzie da sie przejechac, a, ze predkosc trzeba dostosowac do warunkow na drodze i samochodu to chyba kazdy normalny powinien wiedziec. A wypasc to mozna na kazdym zakrecie jak sie przesadzi...
    Ale nie, trzeba zarabiac pieniadze na normalnych kierowcach, bo 50 tam nikt nie bedzie i tak jechal...

    • 568 66

    • przed samym zakrętem zawsze zwalniam do ok 100 (7)

      bo normalnie to zawsze na luzach 140 się tam jedzie :) Ale jak ktoś jest d*pą a nie kerowcą to i przy 50 się rozbije

      • 85 50

      • ZDJĘCIE IDEALNIE POKAZUJE POLSKĄ ANGLIĘ (1)

        lewy pas oblegany bardziej niż prawy, niech tym się policja zajmie, a nie jakimiś chorymi ograniczeniami prędkości które i tak nic nie zmieni.

        • 104 12

        • bo ten

          mistrz kierwonicy z prawej dostosowuje predkosc do swojego ilorazu inteligencji i jedzie 30!
          Dzisiaj jadąc na Grunwaldzkiej (zero deszczu, ruch średni), a co drugi weekendowoniedzielny kierowca jedzie 50 i mniej?! Po lewym, środkowym, prawym ....

          • 39 12

      • no to piracie moze 200, beda cie zmywac gabka z asfaltu (4)

        • 17 24

        • (3)

          a komu przeszkadza że ktoś tam jedzie 140 czy 200 jak niema przejścia dla pieszych nie jadą i jak sie wyrobią na zakręcie.

          • 27 18

          • (2)

            Bo się od czasu do czasu nie wyrabiają, trzeba bariery wymieniać, zwozić wraki na złom i znicze palić.

            • 10 6

            • On tego nie zrozumie (1)

              Jego beemkowska czy inna toyotowska mentalność takich oczywistości nie pojmie. "Ja jestem panem drogi i mogę jechać ile chce"....

              • 12 5

              • Jesteś populistycznym tłumokiem

                • 4 9

    • Polskie narzekanie (3)

      Jak SM stawia fotoradar w lesie - źle bo chcą zarabiać - racja.
      Jak Policja chce postawić patrol w miejscu gdzie zginęło już kilka osób i są częste wypadki- źle bo chcą zarabiać....

      No ludzie... przejedziesz ten odcinek 5 sekund dłużej. Może jesteś mistrzem kierownicy, ale trafisz na jakiegoś wariata 18 latka co wypadnie z trasy i zabije Ciebie.

      • 33 34

      • Oni tego nie zrozumieją. Komentuje tu ekipa z Chwaszczyna Szemudu i Bojana (2)

        Ekipa GKA plus Wiczlino, Dąbrowa itd. wyprowadzili się z miasta na jakieś dalekie przedmieście i teraz narzeka, bo widzi negatywne skutki. Deweloper czy sprzedający działki wmówił im że dojadą do centrum w 10 minut a tu klops, trzeba przestrzegać przepisów i jedzie się ponad 20. No to teraz wyładowują swoja frustrację i zapi... przez miasto mając gdzies bezpieczeństwo innych uczestników ruchu

        • 21 32

        • A Ty masz szczescie mieszkajac w kawalerce...

          Kiedy my wypoczywamy w ogrodzie to Ty siedzisz w swoim "apartamencie" i nic tylko ogladasz swoj 46 calowy telewizor, ktory ma zakodowany tylko TVN...
          Wole te 20 min

          • 19 18

        • kolego

          Naucz się pisać i wtedy pisz. A twój ból d*pki spowodowany zazdrością co do mieszkających poza śmierdzącym miastem rozumiem. Bo nie ma to jak wyjść na balkon 1x1 i zaczerpnąć świeżych spalin ;-)

          • 9 12

    • Sami experci a wiedzy zero . (5)

      Jedyną słuszną decyzją byłyby progi zwalniające przed zakrętem !

      • 13 32

      • :)

        Ja bym tam rozpoczął długotrwałe roboty drogowe!! Zero wypadków i ruch mniejszy.

        • 27 7

      • moze sluza albo kladka (3)

        Pomogla by moze sluza albo kladka.A pomyslal ktos o tym ze jak budowali droge to powinna byc odpowiednio przygotowana czyli nachylenia,odleglosc od budowli itp.

        • 8 4

        • Jest przygotowana. Na prędkość 60 km/h. (2)

          To miasto, prędkość drogi powinna być ustalona na 60 km/h. Kierowcy dostali możliwość jazdy 70 km/h. Niestety jak widać po ilości wypadków i kosztach jakie akcje ratunkowe czy naprawa infrastruktury po nich, kierowcy nie uszanowali tego.

          • 7 19

          • Twój wpis idealnie oddaje prostotę urzędniczego myślenia. Jest miasto, to ma być 60 (1)

            Nieważne, czy mówimy o jednopasmowej drodze gdzieś w środku miasta z milionem skrzyżowań, przejść dla pieszych, zatoczkach parkingowych wielkości Smarta, czy też może o bezkolizyjnej dwupasmowej drodze na jakimś pustkowiu - ma być 60 i basta.

            Równie nieskomplikowana jest urzędnicza ścieżka umysłowa dot. zapobiegania wypadkom: jest limit do 70, jakiś idiota jedzie 150 i wypada z drogi.. co robi urzędnik? Obniża limit do 50.. proste? Proste! A policjanci wstają i klaszczą, bo już się cieszą na myśl o "piratach drogowych" rozwijających tam szalone 75km/h...

            • 48 2

            • prostota myślenia opartego na doświadczeniach globalnych:

              redukcja limitu prędkości do 50 km/h zwiększa przepustowość danego odcinka pasa drogowego, jeżeli kierowcy zachowują ten limit. Zwiększanie prędkości w terenie zabudowanym jest drogą do zwiększenia liczby zdarzeń drogowych (wypadków), a nie do skracania czasu jazdy.

              • 0 1

    • brązowy VW passat

      dzień dobry !

      • 9 0

    • Ile kosztowała ta droga? (6)

      I jakie były założenia przy jej projektowaniu?
      Wywalono masę publicznej kasy po to, żeby jeździć z prędkością dopuszczoną na osiedlowych uliczkach?
      Zrobić tam porządne bariery na odcinku całego zakrętu, a nie zaczynające się nagle na wysokości 80-100cm (działające jak gilotyna) i problem rozwiązany.
      Nie ma za co :)

      • 57 3

      • Miasto to nie tor wyścigowy (4)

        Chcesz szybkiej jazdy, znajdź autostradę. W miejscu, w którym nagminnie kierowcy przekraczają prędkość i dochodzi do wypadków nic innego nie da się zrobić.

        • 12 49

        • to po co tyle kasy poszło na tą drogę? Ktoś zmarnotrawił! (2)

          • 31 4

          • nie wszędzie się da zrobić setkę (1)

            oprócz wymogów prawnych (odstęp między jezdniami, szerokość pasów, otulina ochronna drogi) są jeszcze wymagania projektowe - przechyłki dla danej prędkości projektowej czy możliwość zachowania krzywych przejściowych. Tutaj masz dwa ciasne zakręty na których można wylecieć. Problemem nie jest oczywiście wysoka prędkość - problemem jest jej częściowe wytracenie przed zakrętem. Ten odcinek to zaledwie 200 metrów z ograniczeniem prędkości. Lepiej zwolnić, niż pewnego dnia się zdziwić.

            • 9 5

            • No właśnie nie wiem, czy 200 m...nie ma tam znaku odwołującego ograniczenie, wygląda na to, ze trzeba się tak wlec do końca, tj. do skrzyżowania przed Rivierą.

              • 8 2

        • miasto?

          to jest wg Ciebie miasto? a mi sie wydaje ze to drogowa alternatywa dla obok biegnącej ulicy w centrum gdyni!!! zbudowana wlasnie po to aby omijac miasto, światła i jechać spokojnie 70-90km/h Remi cos Ci sie w główce poprzewracało....

          • 2 0

      • przekraczanie prędkości nie zawsze kończy się na barierach

        często kończy się na innych uczestnikach ruchu.

        • 1 0

    • Ostatnio jechalem tamtedy do Gdyni i sie zdziwilem bo widze 50tke... a droga super. Zwolnilem ale balem sie ze ktos we mnie wjedzie.

      • 30 4

    • 140 to przesadzasz, ale 120 bylo bezpiecznie. oczywiscie nie pelnoletnim smietnikiem na lysych oponach w deszczu.

      • 12 6

    • po to się zdawało na prawo jazdy,

      żeby wiedzieć z jaką prędkością można bezpiecznie przejechać zakręt, a nie po to, żeby jakiś tępy urzędas mi to nakazywał, albo niech wieszają pod takim znakiem tabliczkę dotyczy niedzielnych, albo innych inwalidów drogowych. Przecież ci co tam wylecieli to nie jechali 70, tylko dużo więcej, więc nie rozumiem po co ta 50, typowe urzędnicze myślenie - postawić znak, wysłać patrol i umywam ręce

      • 30 5

    • (1)

      Kierowcy rak słabo jeżdżą że nowych miejsc do zarabiania nie potrzeba. Jeśli ktoś nie kuma że w Polsce giną ludzie przez prędkość to zawsze będzie się doszukiwał zarabiania.

      • 5 13

      • nie slabo, tylko bez wyobrazni.

        • 3 2

    • Pieniądze miastu się przydadzą, a ich zarabianie ujmy nie przynosi. W terenie zabudowanym i tak powinno się jeździć maksymalnie 50 km/h. Wszak Droga Gdyńska to nie autostrada.

      • 5 22

    • Łosiu (3)

      To że ty sobie jedziesz 90 km/h i nie powodujesz przy tym wypadku to nie jest mój problem. To że ktoś jedzie 90 km/h i zginie wjeżdżając samochodem w drzewo to też nie jest mój problem. Ale jeśli ten co jedzie 90 km/h i nie wyrobi się na zakręcie, ale zamiast walnąć w drzewo rozwali się na samochodzie jadącym z naprzeciwka i spowoduje śmierć innych osób wtedy jest problem i od państwa wymagam, abym mógł oczekiwać, że jakiś debil mi we mnie nie wjedzie. ROZUMIESZ ?!

      • 9 23

      • Ale tam rowerzyści nie mają prawa jezdzic

        To twój problem jeśli pchasz się tam nam pod kola

        • 21 4

      • Łosiu... (1)

        Widać, że nie znasz tej drogi, ani konkretnie tego miejsca. Idź sobie pedałować z dala od dróg zakmniętych dla rowerów.

        • 15 4

        • naprawdę nie możecie sobie wyobrazić, że rowerzysta może jechać samochodem?

          • 0 0

  • A moze ograniczenie do 30 km/h (7)

    Budżet państwa wiecej zarobi i bedzie jeszcze bezpieczniej bo jeszcze wolniej.....

    • 326 30

    • ...stawiam na ograniczenie do zera

      i strzał w głowę za przekroczenie tej prędkości. Kara ta nie dotyczyła by osób które jadą tam powyżej 120km/h - czyli między innymi tych, którzy tam wypadli z drogi.

      • 20 6

    • A wystarczyłoby tylko mocniej oznakować zakręt.... (1)

      ja gdy widzę bijące po oczach odblaski, że jest ostry zakręt, automatycznie zdejmuje nogę z gazu. Niestety na tym nie da się zarobić

      • 18 2

      • jeżeli zdejmujesz nogę z gazu to i tak zwolnisz

        znak jest dla idiotów którzy o tym zapominają

        • 2 2

    • a co tam.... nie stać nas na takie znaki ?? no ba szlachta

      • 3 0

    • STOP

      Przez zakręt nakaz przepchnięcia pojazdu,a potem 30km/h. Będzie bezpiecznie.
      Z jaka prędkością jechali ci,którzy się tam rozbili? 100,120,150km/h? Może jeszcze szybciej? U nas jak zwykle najlepiej wylać dziecko z kąpielą,albo złupić kierowców.

      • 6 1

    • szoferku drogi, i tak w godzinach szczytu jeździsz dużo wolniej

      limit prędkości 30 km/h zwiększa przepustowość sieci ulicznej miasta

      • 1 1

    • jakby chcieli budżet zasilać to by codziennie stali na wielkopolskiej w gdyni

      tam grzeją 80-100 pomimo przejść i widocznych czerwonych świateł samochodów stojących w korku

      • 1 0

  • ? (8)

    Jadąc 70km/h wypaść ciężko............ Jak dla mnie nie wiem po co te ograniczenie.

    • 352 25

    • To Tobie podpowiem...

      Za mostem zasadzą krzaki a za krzakami będą polowali suszarkami.

      • 44 9

    • (4)

      Po to - byś poczuł się jeszcze bardziej polsko.

      • 24 8

      • Polsko? (3)

        Jedź do jakiegoś cywilizowanego kraju i zobacz jak ludzie jeżdżą, zazwyczaj przestrzegają przepisów. A u nas dzicz wsiada za kółko i jest dramat.Jakieś durne przepisy ograniczające wolność wolaka, bez sensu.

        • 13 10

        • No własnie nie zrozumiałeś. (2)

          "Polsko" w tym przypadku znaczy, że w Polsce tak jak w tym Twoim "cywilizowanym" kraju ludzie przestrzegają przepisów ale różnica powstaje gdy jakiś kretyn złamie prawo - wtedy w cywilizowanym kraju idiota jest karany, a w Polsce karani są wszyscy przestrzegający przepisów. Jadąc przepisowo 70km/h nikt nigdy nie wypadł tam z drogi. Jeźdżą tamtędy tysiace samochodów dziennie i nie ma problemu, ale kilku idiotów przesadziło z marnym skutkiem i teraz wszyscy musimy za to zapłacić. Odpowiedzialność zbiorowa jak za komuny. DZIĘKUJEMY - 25lat wolności heh dobre sobie.

          • 26 2

          • Słowacja i Czechy poradziły sobie z "rajdowcami"

            Przejedź się tam i spróbuj przekroczyć dozwoloną prędkość o więcej niż 5 km/h. Tak Cię wyleczą, że do końca swoich dni odechce Ci się cwaniactwa. Tamtejsi ludzie zakumali, że nie ma przeproś i jeżdżą zgodnie z przepisami. I jest bezpiecznie.

            • 7 0

          • obniżanie limitów prędkości nie jest formą karania kierowców

            tylko narzędziem zarządzania prędkością w mieście

            • 2 0

    • ?

      Takie odpowiedzi to ja znam :) Mówią "gdzie zaczyna się wojsko tam kończy logika"........ chyba nie tylko tam hehe

      • 11 3

    • TE ograniczenie?

      TO ograniczenie, TE ograniczenia
      jełopie słoikowy...

      • 3 0

  • co jest nie tak (9)

    z tym zakrętem że tak łatwo wpaść?

    • 92 11

    • Chyba latwo wypasc (7)

      jadac wedlug starej dozwolonej predkosci 70kmh lub 10kmh mniej/wiecej nic nie zarzucalo. Kiedys graniczna predkosc na tym zakrecie byl 100kmh(sucho) 80kmh(mokro)

      Problemem jest raczej stan techniczny aut - zbierznosc geometria i to, ze w niektorych autach kazde kolo ucieka w inna strone. "Panie ustawiali mi kola na laser i mialo byc super" :D haha Kolejny to stan opon - i ten malutki kawalek opony - mniejszy niz kartka A4 ktory zapewnia kontakt z jezdnia. Co niektorzy mowia, ze opony 8letnie sa ok - malo jezdzone wiec stan bdb ;D

      Hamowanie - nie ucza nas umiejetnosci wyjscia z poslizgu. Szczegolnie w zakrecie. Lekki poslizg ludzie naciskaja hamulec i jak to sie mowi... po zawodach. Oczywiscie napewno spora grupa osob potrafi wyjsc z zakretu uzywajac gazu i kierownicy ;P

      • 28 4

      • człowieku zapytaj się straży pożarnej uczestniczącej w tych wszystkich wypadkach (5)

        na ilu się tym pajacom zatrzymał prędkościomierz... tam nie było 70 ani 90 tylko minimum 110km/h. Tylko takie asy tam jadą tyle.

        • 38 2

        • A teraz polaki pojada 50km/h :) Dzięki wam - wypadające stamtąd PAJACE.

          • 39 2

        • pewien (3)

          gosciu na Chylonskiej Oplem Omega polecial 160kmh a licznik zatrzymal sie na 140kmh....

          Czlowieku nie zabija predkosc... Zabija roznica predkosci. Sopocka/Malczewskiego - mozna przejechac z predkoscia 70kmh pomimo ograniczenia 40kmh...

          • 16 6

          • (1)

            Racja, też tak uważałem dopóki mi dziki zza drzew nie wyskoczyły i z tego spokojnego 70 zrobiło się niespokojne 0, a wyminąć się nie dało, bo gromadka całą szerokość ulicy zajęła.

            • 13 2

            • uu

              no to cieplo sie zrobilo :D

              • 4 2

          • Coś słyszałeś tylko nie do końca

            To nie prędkość zabija, tylko jej gwałtowna utrata.

            • 4 2

      • super

        tylko nie kazdy jezdzi z napedem na przod jak opisales

        • 1 0

    • zakręt jest w porzo

      tylko niektórzy kierowcy wierzą w to, że jak szybciej przycisną na tym kawałku, to prędzej dojadą do celu. W mieście to się nie sprawdza - tylko udaje im się zdążyć zatrzymać na najbliższym czerwonym świetle prędzej niż innym. Niekiedy zatrzymują się na rufie samochodu jadącego przed nimi.

      • 2 0

  • Ttt (3)

    Wg mnie lepiej działa czarnypunkt z info o ilości zabitych i rannych.

    • 30 38

    • przecież są takie tablice - na wjeździe i wyjeździe z polski.

      • 5 1

    • W Polsce?

      Na wyobraźnię buraków rajdowców nic nie działa.

      • 5 3

    • oczywiscie. najpierw byl przetarg na wyprodukowanie i zamontowanie takich tablic. po kilku latach stwierzono, ze to jednak nie ma sensu i rozpisano przetarg na demontaz. gdzieniegdzie sie jeszcze ostaly.

      • 1 0

  • dlaczego nie kontrolowali czy kierowcy jeżdżą 70km/h??? (4)

    czy policjanci mogą kontrolować tylko wtedy, jeśli jest ograniczenie do 50km/h?

    • 280 7

    • więcej można wtedy zarobić.

      • 37 2

    • PRAWDA

      dokladnie! Gdzie sens gdzie logika?

      • 17 1

    • bo to nikogo nie obchodzi chodzi o to żeby bydlaki mogły ściągać więcej pieniędzy w postaci para podatków "mandatowych"

      • 19 3

    • Bo wtedy banalne 75km/h

      przestaje się ocierać o mandat tylko staje się godnym potępienia (i słonego mandatu) piractwem drogiwym.. I kasa leci, a urzędnicy śpią spokojnie, bo "zadbali o bezpieczeństwo".

      I tylko szybkościowcy tnący równo 140 jeżdżą jak wcześniej, ale kto by się tam nimi przejmował?

      • 6 1

  • Tylko dlaczego, gdzie jest tu logika (4)

    Po co budować było tą drogę jako alternatywę a teraz trzeba tam jechać 50km/h, ze względu na bezmózgów, którzy nie potrafią dostosować prędkości do warunków. "Myślę że trzeba zrobić tam jeszcze próg zwalniający"- tam pewnie myślą ci co wprowadzili to bzdurne ograniczenie.

    • 216 10

    • Dzisiaj liczy się ilość nie jakość

      jak widzę jak niektórzy jeżdżą to, aż mnie krew zalewa. Policja powinna takich aparatów na ponowny egzamin wysyłać bo połowa jeżdżących nie potrafi jeździć.

      • 11 3

    • po to - aby czuć się bardziej polsko

      ja od dzisiaj całą różową jadę 30km/h i możecie polizać psiego wiechcia! ale przez siatkę z tesko! nie ma za dobrze!

      • 5 2

    • sprawa jest prosta

      za drugim zakrętem za mostem będzie suszareczka :) money money money DOGS!

      • 8 2

    • chyba raczej ze względu na bezmózgów którzy źle zaprojektowali drogę!!!

      • 2 2

  • tempo 30 (4)

    Lepiej zrobić strefę tempo 30, kontrapas rowerowy i progi zwalniające...bo paru wypadło jadąc 200km/h

    • 257 9

    • ja jestem za konfiskatą aut które tam przejeżdżają!

      • 12 1

    • no z tego zakrętu jadąc mniej niż 200km/h to chyba fizycznie nie jest możliwe wypaść... (1)

      • 5 0

      • pelnoletnim smietnikiem na lysych oponach w deszczu, wystarczy 140. tyle stwierdzono przy ostatnim wypadku. nie umiejetnosci, ale brak myslenia zabija. w tym miejscu wystarczy znak 70 i fotoradar, ktory bedzie robil fotki od 90.

        • 7 0

    • Ja jestem za ;D

      • 1 0

  • czegoś nie rozumiem... (15)

    Skoro przyczyną wypadków jest przekraczanie prędkości przy jej ograniczeniu do 70 kmh to co da jej dalsze ograniczenie do 50 kmh, skoro i tak będzie przekraczana? Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć urzędniczą logikę?
    Może zamiast tego ograniczenia niech urzędasy postawią znak "zakaz wypadków" :)

    • 261 8

    • Bo tak to już u nas jest - władza udaje że dba o bezpieczeństwo i stawia bzdurne ograniczenia, a obywatele udaja że ich przestrzegają... wszystko gra, przynajmniej na papierze i w głowach urzędasów

      • 30 3

    • to jest proste (1)

      teraz postawią suszarkę i będą robić dla nich kase 24 na dobe, bo wiekszośc leci tam 100 i ładnie można budżet podratować

      • 14 1

      • większość jedzie tam raczej bliżej 120-130km/h bo to jest bezpieczna i racjonalna prędkość na tej drodze

        • 12 2

    • powiem Ci co da (7)

      - policja będzie mogła zarobić więcej
      - ubezpieczalnie będą mogły zarobić więcej
      - a Ty będziesz, codziennie przez 20lat pracy, jechał dwupasmową bezpieczną drogą z prędkością 50km/h bo sześciu IMBECYLI musiało tam jechać 120km/h.
      - sumarycznie: będziesz się czuł bardziej polsko.

      • 43 3

      • skoro tam zginęło 6 osób

        czyli średnio wychodzi, że 1 osoba tam ginie co 1,5 roku? o ile pamiętam solidy raz miały boczną jazdę i policja.
        to jest aż taki pilny powód, żeby zmieniać tam dopuszczalną prędkość??
        na obwodnicy średnio raz w tygodniu jest jakiś wypadek więc też trzeba coś z tym zrobić

        • 21 1

      • nie sześciu imbecyli tylko jeden niewyobrażalny debil który nie potrafił zaprojektować drogi (1)

        • 5 7

        • a co tam jest nie tak?

          jadąc 70 nic sobie nie zrobisz. jadąc 90 też.

          znam duuuuzo gorzej zaprojektowane ulice w Gdyni i jakoś nikt nie stawia absurdalnych ograniczeń

          • 1 0

      • Bubel (2)

        Można jeszcze dodać ze ktoś tą drogę zaprojektował i wybudował z takim ostrym zakrętem i to tez taka gdyńska specjalność

        • 6 5

        • Głosuj dalej na Szczurka i jego ekipę albo nie głosuj wcale.

          • 0 1

        • Ostrego zakrętu chyba nie widziałeś

          Drogą piękna,tylko kierowcy ofermy

          • 1 0

      • W jaki sposób "ubezpieczalnie zarobią"?

        A kasa z mandatów idzie do budżetu województwa,a nie Policji

        • 0 0

    • (2)

      Wprowadzanie takich ograniczeń powoduje że kierowcy nie szanują przepisów ruchu drogowego. Później wszyscy się dziwią ze tylko w Polsce nikt nie przestrzega przepisów. Gdyby ci co niby jeżdżą samochodami po Europie rzeczywiście korzystali z samochodów to oznakowanie dróg wyglądałoby zupełnie inaczej . Mniej znaków więcej myślenia.

      • 24 3

      • Jakich przepisów przestrzegają Polacy?

        Żadnych, to dotyczy każdej dziedziny życia. Po prostu nie mamy szacunku dla prawa, tak było zawsze. To nic nowego.
        Prze

        • 7 9

      • To raczej nieszanowanie przepisów powoduje wprowadzanie absurdalnych ograniczeń. Wiadomo, że kierowcy przekraczają standardowo o 20, więc stawia się zawsze ograniczenia o 20 mniej, niz to potrzebne. Skoro jednak na 70 jeżdżą po 110 i 130, to znaczy, że przekraczają nie o 20, a o 40 i więcej. Więc jak się postawi 30 można domniemywać, że 90 nie przekroczą. Paranoja, ale póki kierujący nie nauczą się, że 70 znaczy 70, a nie 90, czy 75, ani 72 to tak będzie.

        • 1 1

    • wyższe mandaty !!!

      Jeśli ktoś pojedzie powiedzmy 100 km/h to przy ograniczeniu do 70 km/h przekroczy dozwoloną prędkość "zaledwie" o 30km/h, a przy 50 to już mamy o 50km/h - mandat 500zł, a może i tych co jechali 70km/h da się złapać - bo już przekroczą dopuszczalną prędkość o całe 20 km/h.
      A tak poza tym na obwodnicy jest mnóstwo groźnych wypadków - może by też tak 50km/h !!!! albo lepiej 30km/h bo zgodnie z reklamą 10 mniej ..itd, a przecież 20 to jeszcze lepiej .... a jakie mandaty można wystawiać ...

      • 1 0

  • Prędkość (6)

    Wątpię czy ci co wypadli z tego zakrętu jechali 70-ąt (79) jeżdżę tamtędy często i jakoś nie czuję żeby mnie wynosiło.....
    Więc nie rozumiem ograniczenia do 50-ciu. Wystarczy utemperować tych co gnają na całej na tej drodze 110 i więcej..... Tak to jest dwa pasy brak skrzyżowań to pedał gazu w podłogę.

    • 212 8

    • dokładnie (2)

      jechali powyżej 110km/h i ponoć dostali za to nagrodę darwina.

      • 16 1

      • na suchym przy 140 km/h się nie wypadnie jeśli się jedzie z głową, ale nie w chmurach.

        I w miarę normalnym autem, nie wspominając o sportowym (nie mam na myśli tylko sportowego wyglądu).

        • 6 7

      • A ta nagroda darwina to śmierć pasażera i amputacja nóg kierowcy. Pozdrawiam myślących za kółkiem.

        • 6 0

    • niebezpieczna prędkość na tym zakręcie to raczej 150+ (1)

      • 13 5

      • niebezpieczna dla kogo?

        pomyśl o niebezpieczeństwie odczuwanym przez innych użytkowników drogi jadących tamtędy 60 km/h.

        • 1 0

    • technika

      Opony bez bieżnika, zła zbieżność kół, luzy w układzie kierowniczym itd. 50 nie pomoże.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane