• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

Maciej Naskręt
17 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża.

Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. zobacz na mapie Gdyni Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.



Jak oceniasz pomysł usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego?

Kierowcy narzekają na korki przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Kolejka samochodów jest tam tak duża, że sznur pojazdów zajmuje nawet główną jezdnię w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, co potęguje zagrożenia. Utrudnienia są szczególnie dotkliwe w godzinach popołudniowych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.

- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu. Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu.
Co na to urzędnicy?

Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?

- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.

Miejsca

Opinie (179) 4 zablokowane

  • Trzeba dodać że kiedyś był prawoskręt z tego środkowego pasa. (9)

    • 139 6

    • no właśnie! (6)

      i jakoś nikomu nie przeszkadzało to rozwiązanie a korki rzeczywiście były mniejsze.

      • 14 10

      • ale to był jeszcze PRL i jak spotkały się tam cztery maluchy to juz nazywaliśmy to korkiem (5)

        • 23 9

        • III RP również (4)

          Opisane wyżej rozwiązanie istniało co najmniej do 2010 roku o ile dobrze pamiętam. W każdym razie obecna organizacja ruchu nie istnieje aż tak bardzo długo.

          • 16 4

          • Skoro zrezygnowano z tego rozwiązania, to musiały być powody (3)

            I zapewne chodziło o bezpieczeństwo pieszych.

            • 9 9

            • Minusują sebastiany i janusze którzy jnie widzą na drodze niczego poza samochodami (2)

              też jestem kierowcą. Swoje muszę odstać - taki wybór. Gdybym nie chciał stać w korkach to wybrałbym rower czy motor.

              Ludzie, dajcie tym pieszym przejść przez jezdnię! W końcu sami czasami jesteście pieszymi!

              • 15 6

              • a co mają piesi do tego? przecież tam są światła = przestań siać demagogię (1)

                • 3 2

              • "zielona strzałka" do warunkowego skrętu w prawo

                świeci się w czasie, gdy piesi mają również sygnał zielony. No ale to chyba po 4 godzinach zajęć teoretycznych na kat. "B" powinien wiedzieć każdy kursant.

                • 0 0

    • Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

      jeździć tam o 4.30 rano jak ja.

      • 25 2

    • przegnać tych co mają

      rej GKA itp i będzie luz !!! niech wracają na swoje wiochy

      • 13 14

  • Wystarczy zrealizować przejazdy (2)

    Wystarczy poprawić płynność otwierania któregokolwiek szlabanu i przejazdu kolejowego z hutniczej na morską. i kończą się problemy z samochodami jadącymi w prawo na zjeździe.

    • 124 5

    • a jeszcze lepiej zrobić tunel pod torami. Choćby jeden

      • 43 0

    • Bzdura, wystarczy zburzyć estakadę i zjazdy. I nie będzie korków na estakadzie, pod estakadą i nie będzie corocznych remontów. Będą korki na miejscu estakady.

      Swoją drogą jak uruchomią wagi na terminalach ciekawe na co drogowcy zrzucą winę za uszkodzone łączenia na estakadzie ;) Obstawiam że słońce

      • 3 1

  • Trzeba zmniejszyć liczbę samochodów. (6)

    • 72 39

    • Przede wszystkim urzednikow

      • 19 11

    • I ustawą zakazać biedy

      albo drożdżówek.

      • 9 5

    • (1)

      rozwiązaniem będzie przejścia nadziemne, szybka do wybudowania konstrukcja stalowa

      • 3 9

      • Cały świat odchodzi od takich rozwiązań

        Halo człowieku, lata 70te już minęły!

        • 5 5

    • urzędnik wie najlepiej

      • 1 1

    • Zakaz rejestracji 15 letnich i starszych sztrucli!!!

      Podwyższyć ceny ubezpieczeń o 100% dla 15 letnich i starszych klamotów!
      Obniżyć opłaty, podatki i ceny ubezpieczeń dla nowych aut!!!

      • 2 3

  • dwa pasy do skrętu w prawo = likwidacja zielonej strzałki (6)

    zapomnieli dodać o tym, że strzałki warunkowe mogą działać tylko przy jednym pasie do skrętu w prawo, więc proponowana zmiana musiałaby spowodować usunięcie strzałki warunkowej na zjeździe z estakady

    • 91 1

    • To prawda - od razu o tym pomyślałem. (1)

      Podstawowe pytanie, czy zielona warunkowa z jednym pasem prawoskrętnym, nie jest wciąż lepsze niż dwa prawoskrętne bez niej.

      • 5 2

      • Wcale nie, tak się tłumaczą tylko w Trójmieście

        Przykład z Warszawy:
        https://goo.gl/maps/uWPt7vvXNSK2

        • 2 6

    • (1)

      Możesz zacytować fragment PoRD, który tego dowodzi?

      • 2 4

      • Może ewentualnie być sygnalizator s-3

        Ale on poprawia bezpieczeństwo, a niekoniecznie świętą przepustowość.

        • 1 1

    • A w Gdańsku... (1)

      ...na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej (kierunek do Galerii Bałtyckiej)? Jest zielona strzałka i dwa pasy, chyba że coś się pozmieniało :)

      • 1 0

      • jak długo jest jeden sygnalizator przy jezdni, obowiązuje on całą. Jeżeli jednak S-2 pojawia się tylko przy jednym pasie (a nad pozostałymi jest S-1) to tylko jeden pas może korzystać ze strzałki.

        • 1 2

  • Zrobić estakadę na lewo i prawo ! (7)

    Są fundusze europejskie, trzeba tylko umieć je zdobywać i zrobić estakady tu i w wielu innych dużych, trudnych skrzyżowaniach, a nie światła ja na wsi !!!

    • 40 25

    • (5)

      Na wsi są estakady, aby pokonać bezkolizyjnie lokalne drogi dla traktorów. W miastach są światła, ponieważ są piesi, którzy tworzą miasto.

      • 23 8

      • w mieście są potrzebne estakady i przejścia nad/podziemne, bo jest duże natężenie ruchu, a piesi coraz durniejsi i coraz gorszy mają instynkt samozachowawczy

        • 12 18

      • (3)

        PIESI tworzą miasto?? Nie. Piesi tworzą wieś po-pegeerowską. Miasto tworzą knajpy, neony i ruch samochodowy. Tak przynajmniej ja to widzę.

        • 7 18

        • To nazywa się MOP (1)

          a nie miasto. ;-)

          • 7 3

          • daj mu spokój

            Kolega pewnie ze Skarszew czy innego Nowego Dworu Gdańskiego i świata poza ekspresówkami i autostradami nie widział

            • 3 1

        • samochody tworzą korki i parkingowiska a nie miasto

          jeśli się tworzy dla nich estakady, to bardzo szybko okazują się zakorkowane

          • 0 0

    • estakady kupisz w każdym sklepie z estakadami

      • 12 0

  • Skręt na buspas (6)

    Wystarczy, zeby kieowcy skręcając w prawo wjeżdzali na skrajny prawy pas (buspas), a dopiero dalej włączali się do ruchu na Morską. Taki manewr nie jest łamaniem przepisów, gdyż znak infomujący o buspasie znajduje się za przejściem dla pieszych przez Morską, stąd kierowca skręcający nie musi wiedzieć, iż prawy pas to buspas.

    Dopiero po wjeździe na niego, dostaje informację w postaci znaku pionowego i poziomego, więc dokonuje manewru zjazdu z buspasa. Polecam.

    • 76 7

    • no brawo

      jakie to proste ale sie mylisz kolego teraz to muszą to wrzucić w systrm przeliczyć ( zwłaszcza kase na kącie;) ze 20 podań na doinansowanie unijne rozdać premię za pomysł i namalować pasy na jezdni no jakieś 20 lat na moje oko a dla ciebie to takie porste

      • 6 9

    • (3)

      Tak, ale wyraźnie masz namalowane linie na jezdni - które wskazują, że trzeba zjechać na środkowy pas.

      • 6 0

      • linie naprowadzające - ale one są przerywane (2)

        nic nie zabrania skrętu na buspas. Po to są tam te strzałki zjazdowe, żeby kierowca który się na tym pasie znajdzie wiedział, że ma go opuścić..

        • 2 1

        • Strzałki te są dla kierowcy autobusu (1)

          żeby wiedział że buspas się kończy a nie dla ciebie. Ciebie tam nie powinno być.

          • 1 2

          • Znaki

            Ale skręcając z estakady w prawo na Morską "nie wiesz", że prawy pas to buspas. Wjeżdzasz na niego, dostajesz info w postaci znaków i zjeżdzasz - swoją drogą o wiele płynniej włączasz się do ruchu na Morską z buspasa niż próbując się wbić od razu na "właściwy" pas Morskiej.

            Spróbuj(cie) dzisiaj i daj(cie) znać, jak było.

            • 1 0

    • Zawsze tak robię

      i odbywa się to płynnie i bez zagrożenia dla kogokolwiek.

      • 2 0

  • (18)

    A co z estakada - Kwiatkowskiego w kierunku obluza i pogórza? Tam codziennie jest duży korek. Szkoda, że mr president nie mieszka w północnej dzielnicy miasta.

    • 90 9

    • (9)

      A co ma do tego Prezydent? raczej szkoda, że tylu mieszkańców obłuża i pogórza nie może podjechać autobusem, które jeżdżą co kilka minut, a wożą się autami.

      • 15 36

      • (2)

        poruszam się autem, ale od czasu do czasu korzystam z komunikacji miejskiej. I te od czasu do czasu przekonuje mnie żeby z auta nie zrezygnować. Jest kilka powodów: kierowcy autobusów często jeżdżą jakby wieźli worki ziemniaków a nie ludzi, zero płynności jazdy. Po drugie smród współpasażerów: nieumyte ciała, najtańsze pety palone tuż przed wejściem do autokaru itd. Drogie bilety 3 zł w jedną stronę, to nie jest najtańsza opcja, Po czwarte poza godzinami szczytu jestem w stanie dotrzeć szybciej do celu.Po piąte w przypadku załatwiania spraw urzędowych, lekarz itd. auto pozwala nam być mobilniejszym. To są powody dla których z auta nie zrezygnuję.

        • 14 5

        • Zauważyłeś, że to zawsze gdy ty (1)

          Jedziesz komunikacją miejską to śmierdzi? Przypadek? Nie sądzę.

          • 4 8

          • Wpis godny prawdziwego gdynianina xD

            • 0 0

      • (5)

        Na Pogorzu deweloperzy wybudowali kilka nowych osiedli mieszkaniowych, dlaczego wiec nie poszerzono ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów i nie wyremontowano ul. Płk Dąbka ? Kto odpowiada za infrastrukturę w mieście ja nie mr prezydent ?

        • 13 2

        • (3)

          Pierwotnie (jeszcze za komuny) miały być 2.

          • 1 2

          • ...na szczęście mamy XXI wiek (2)

            I tzw. św przepustowość odchodzi. Na miejscu mieszkańców Pogórza i okolic prosiłbym o wykorzystanie linii kolejowej i budowę tam stacji. Do centrum pewnie i bez korków w 10-15 minut, do Gdańska w 45

            • 2 1

            • Decydenci czytać! (1)

              I budować drogi dopóki tacy niestabilni psychicznie stanowią jedynie margines społeczny.

              • 0 3

              • Decydenci czytać!

                I przytakiwać. Niestabilni psychicznie przyspawani do samochodów stanowią na szczęście margines

                • 2 1

        • Zdaniem 80% gdynian za tak przyziemne sprawy jak infrastruktura odpowiadają kosmici :-)

          • 0 0

    • Jak to co?Może kiedyś szeryfowie w stronę (5)

      Obłuża nauczą się jazdy na tzw.zamek zamiast stać na lewym pasie przez połowę estakady-pozdrawiam tych sterujących ruchem szeryfów.

      • 3 10

      • Pogórza

        • 1 1

      • bzdura

        Rzeczywiscie na 150 metrów jest sens sie rozjechac i jechac na zamek.
        A druga sprawa jest jazda przez terminal zeby zaoszczędzić 2 minuty. Samochody z estakady muszą się wtedy wciskac co powoduje wiekszy korek na estakadzie.

        • 3 0

      • Północ Gdyni (2)

        Widziałeś tam znak, który oznacza jazdę na zamek? Nie. Poza tym kolega syter ma rację, żadnego sensu w rozjeżdżaniu się na dwa pasy na odległości tak krótkiej nie ma, tym bardziej, że prawy pas na zjeździe do Obłuża jest również zawsze zakorkowany. Idąc twoim tokiem myślenia - wjeżdżam na estakadę , czmycham na lewy żeby ominąć korek na zjeździe do Obłuża, potem szybko na prawy pas by załapać się na zamek i ponownie na lewy na końcu przy zwężeniu estakady, wszystko na odległości 200 metrów :) Jazda na zamek nie byłaby złym rozwiązaniem tylko w przypadku braku zjazdu na Obłuże lub też przy braku korków w tym miejscu. Prawda jest taka, że podjazd Kwiatkowskiego do góry łącznie ze skrzyżowaniem na górze to dramat, to musi zostać poprawione. Tak jak i musi powstać tunel/most na puckiej/północnej. Bez tego paraliż będzie co raz większy.

        • 8 1

        • Drogi i wszelkie udogodnienia należy budować w kierunku Centrum - Wiczlino

          • 2 3

        • Po pierwsze - musi powstać kolej do Pogórza!!!!

          ulic się poszerzyć już nie opłaca

          • 2 3

    • ZKM na tym zjeździe (1)

      Już niedługo bedzie kolejna afera w zkm gdynia, bo nagrywam kamerką w yanosiku jak autobusy łamią przepisy i wpychają się na końcu przy zjeździe, a potem stojąc na przystanku blokują skręt. I tam też powinna byc mozliwosc skretu z pasa do jazdy prosto, na prawo !! Drżyjcie kierowcy - już niedługo bedzie tu o was !!

      • 4 0

      • kamerką? w yanosiku? BoCHaterze!

        • 0 2

  • Buspas z prawej to bzdura (4)

    Powinien to być zwykły pas do włączania się do ruchu - jak najdłuższy. Codziennie jest korek aż po Radmor, albo dłuższy

    • 57 6

    • Buspasy, to bzdura. (1)

      Zwłaszcza, gdy powstają kosztem istniejącego pasa ruchu, jak na Morskiej i jak, ostatnio, na Władysława IV. Jeśli miasto chce być takie hojne da busów, to trzeba zbudować NOWE pasy ruchu, a nie ograniczać już istniejące.

      • 6 3

      • Ojej, ból tyłka widzę

        W autobusie przejedzie 30-100 osób, w samochodzie max 4 a zazwyczaj mniej.

        Dzięki buspasom więcej ludzi przejeżdża w krótszym czasie. A to że ktoś chce sobie wybierać samochód to jego egoistyczna sprawa.

        • 1 5

    • Buspas=nieporozumienie (1)

      Buspas pod i za estakada istnieje od kilku miesięcy, mieszkam tuż obok. Nie widziałam dotąd, aby jakikolwiek autobus czy trolejbus korzystał z odcinka tuż za zjazdem z estakady. Wszystkie wjeżdżają na środkowy pas dużo wcześniej.

      • 9 2

      • bo powinien być przedłużony aż do Działdowskiej/Chylońskiej

        • 0 0

  • (3)

    Jak odkorkować? W Polsce to proste - wystarczy zrobić opłatę 50 groszy, by nikt nie korzystał, bo "przecież nie po to kupiłem Volkswagena, by teraz płacić za jazdę po ulicach czy parkowanie".

    • 29 32

    • (2)

      już płacimy za to kupując benzynę.

      • 5 6

      • niestety (1)

        dochody z podatków od kierowców nie finansują budowy dróg. Wszyscy, nawet ci którzy tylko chodzą pieszo, do tego dokładają.

        • 0 5

        • zapewne dotacjami z nieba są finansowane

          • 0 0

  • (2)

    Po co cos zmieniac jest tak od lat ludzie stoja sobie w korkach i tyle. A jak jest pomysl i trzeba cos przemyslec to nabiera rangi lotu w kosmos. Lenie.

    • 35 4

    • Inżynieria ruchu (1)

      To nie studium paznokcia

      • 2 2

      • hahaha wyszło na moje

        Już kiedyś postawiłem tezę, że gdyńscy urzędnicy szczególnie ZDiZ w przeciwieństwie do gdańskich robią wszystko, żeby nic nie robić. I znowu wyszło na moje :)

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane